چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث ۱۴ بوستان بزرگ در شهر مشهد | پروژه‌های زودبازده‌ برای محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر ترافیک سنگین در بولوار ملک‌آباد و وکیل‌آباد مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

مهلت یک ماهه برای پیگیری مشکلات محله شهید صادقی مشهد

  • کد خبر: ۹۵۴۹۵
  • ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴
مهلت یک ماهه برای پیگیری مشکلات محله شهید صادقی مشهد
در محله بولوار شهیدصادقی و در مسجد امام جواد (ع) اهالی این محله نزدیک به یک ساعت ونیم با اعضای شورای اسلامی شهر مشهد از دغدغه هایشان گفتند.

محمد کاملان | شهرآرانیوز؛ در محله بولوار شهیدصادقی و در مسجد امام جواد (ع) اهالی این محله نزدیک به یک ساعت ونیم با اعضای شورای اسلامی شهر از دغدغه هایشان گفتند.

بخشی از این دغدغه‌ها درباره دیوار باغ اداره اوقاف در خیابان دانشسرا بود که بار‌ها پیشنهاد جایگزینی آن با نرده‌های فلزی و تبدیل این خیابان به باغ راه از سوی اهالی مطرح شده بود.

نیمه کاره ماندن پروژه‌های بهسازی پیاده رو‌ها هم از دیگر معضلات این محله بود. تقریبا همه آن‌هایی که برای صحبت از مشکلات محله پشت تریبون آمدند، به این موضوع‌ها اشاره کردند. بخش دیگری از نشست «پای حرف مردم» هم به گلایه‌ها و مشکلاتی گذشت که معلولان در شهر و این محله با آن‌ها درگیرند؛

اینکه پیاده رو‌های معابر پرتردد منطقه یک به خوبی بهسازی نشده است و بر سر راه تایل‌های ویژه نابینایان در پیاده رو‌ها موانع زیادی وجود دارد، حمل ونقل شهری، تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها برای استفاده معلولان به ویژه ویلچری‌ها مناسب نیست.

همچنین حل نشدن معضل کارتن خوابی و معتادان متجاهر در شهر مشهد، اختصاص بوستان ویژه برای ورزش بانوان و برخورد با زباله گرد‌ها و رسیدگی به وضع آن‌ها دغدغه تعداد دیگری از شهروندان این محله برای معضلات شهر مشهد بود.

مهلت یک ماهه برای پیگیری مشکلات محله شهیدصادقی

وضعیت مشهد به لحاظ اجتماعی اسفناک بود

بعد از سخنان اهالی محل، نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به فعالیت‌های شورای ششم برای حل وفصل معضلات اجتماعی شهر مشهد، گفت: یکی از کار‌های ابتدایی مان در دوره جدید، تشکیل قرارگاه شهیدسلیمانی برای رسیدگی به معضلات اجتماعی مشهد بود.

ما در حالی شهر را تحویل گرفتیم که وضعیت از لحاظ اجتماعی سخت و اسفناک بود و تلاش می‌کنیم که با مشارکت متولیان رسیدگی به این اوضاع کار را پیش ببریم. متأسفانه در اذهان برخی مسئولان، شهرداری مثل خودپردازی است که هیچ وقت باقی مانده اش صفر نمی‌شود، آن هم درحالی که ما شهر را به سختی اداره می‌کنیم.

اعتبار معتادان متجاهر کجا هزینه شد؟

مهدی ناصحی ادامه داد: ۲۳ سازمان در حوزه فرهنگی و ۱۱ سازمان هم در حوزه مسائل اجتماعی مسئول هستند، اما بسیاری از این سازمان‌ها همانند شهرداری پای کار نیستند.

وی با بیان اینکه شهرداری مشهد سالانه برای جمع آوری معتادان متجاهر میلیارد‌ها تومان هزینه‌ می‌کند، افزود: طبق قانون و به این دلیل که سیما و منظر شهری آسیب نبیند، از سال ۱۳۹۰ تا امروز داریم برای جمع آوری معتادان متجاهر هزینه می‌کنیم.

آن سال یک میلیارد تومان به این کار اختصاص داده شد و تعهد امسال مدیریت شهری ۲۰ میلیارد تومان است، اما معتادان متجاهر از ۱۰۰۰ نفر به ۱۰ هزار نفر رسیده اند. همان دستگاه‌های مسئول امروز باید پاسخ بدهند که این پول را کجا هزینه کرده اند؟

وی با تأکید بر نقش دیگر سازمان‌های مسئول برای رسیدگی به مسائل اجتماعی در شهر مشهد، تصریح کرد: ما با این سازمان‌ها جلسات زیادی درباره زباله گردها، معتادان متجاهر و... داشتیم و آن‌ها می‌خواهند همه وظایف را به دوش شهرداری بیندازند. مدیریت شهری برای معتادان متجاهر در روز‌های سرد سال گرم خانه در نظر گرفته است.

تا امروز ۸ بوستان برای بانوان ساخته شده است

وی در ادامه به ماجرای ساخت بوستان برای بانوان در شهر مشهد اشاره کرد و گفت: تا امروز هشت بوستان ویژه بانوان ساخته شده است و همه بوستان‌های بزرگ شهر هم با دستور شورای اسلامی و شهرداری باید فضای کریمانه‌ای برای بانوان شهر مهیا کنند تا با خیال راحت ورزش و دوچرخه سواری کنند. ضمن اینکه کمیسیون بانوان و خانواده هم در راستای توجه ویژه به مسائل بانوان تشکیل شده است.

شهرداری تصدیگری را کاهش می‌دهد

وی با اشاره به اهمیت کاهش تصدیگری شهرداری در موضوع‌های فرهنگی و مذهبی شهر نیز گفت: با مداخله مستقیم شهرداری در کار‌هایی که مردم انجام می‌دهند، مخالفیم. شهرداری قصد دارد از این به بعد در برخی امور یک قدم به عقب برود و کار‌ها را به مردم بسپارد.

زمین اوقاف از بلاتکلیفی خارج می‌شود

موسی الرضا حاجی بگلو سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد نیز اهمیت برگزاری این نشست را اطلاع بهتر اعضای شورای اسلامی شهر از مشکلات دانست و گفت: با مدیرکل اوقاف خراسان رضوی جلسه داشتیم و قرار است کار‌های زیادی با همکاری این اداره انجام شود که یکی از آن‌ها حل مشکل زمین‌های اوقاف در خیابان شهیدکلاهدوز است که هفته گذشته برای صدور پروانه درخواست دادند تا این زمین‌ها از بلاتکلیفی خارج شود.

پیگیری مشکلات تا حصول نتیجه

مجید دبیریان، رئیس کمیته نظارتی شماره سه شورای اسلامی شهر نیزگفت: ما طرف مردم هستیم و مطالباتی را که مطرح می‌شود، حتما تا حصول نتیجه پیگیری خواهیم کرد. بعد از یک ماه مردم می‌توانند به شورای اسلامی شهر مراجعه کنند و پیگیر مسائل و مشکلات مطرح شده باشند و معضلات حل نشده‌ای را که نیاز به پیگیری بیشتری دارد، از طریق کمیته نظارتی و شورای اسلامی شهر دوباره پیگیر خواهیم شد.

اولویت اجرای پروژه‌ها با نظر و نیاز مردم

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر نیز با اشاره به تلاش کمیته نظارتی و شورای اسلامی برای حل مشکل زمین رهاشده اداره اوقاف در بولوار شهیدکلاهدوز گفت: ما و شهرداری منطقه پیگیر می‌شویم تا اگر زمین قابل توافق و تهاتری با اوقاف وجود دارد، با هماهنگی سازمان زمین و مسکن و اداره کل خزانه داری شهرداری شناسایی و به این اداره پیشنهاد شود.

ضمن اینکه پیاده روسازی ها، کمبود باکس‌های زباله و مشکلاتی را که معلولان با آن درگیر هستند، حتما در کمیته نظارتی پیگیری می‌کنیم تا این معضلات برطرف شوند.

حسین حسامی با بیان اینکه در دوره کنونی اولویت با اجرای پروژه‌هایی است که با نظر مردم باشد، ادامه داد: مشکلات شهر زیاد است و منابع محدود. از این به بعد برنامه ما این است که پروژه‌هایی را انجام بدهیم که با نظر و تشخیص مردم باشد.

وی تصریح کرد: در اصلاح بودجه سال آینده اعتبارات اجتماعی ۵۷ درصد افزایش دارد و با سازمان‌های مسئول جلساتی خواهیم داشت تا این معضلات کمتر شود.

کنار مردم هستیم

مجید طهوریان عسکری، رئیس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس هم با تأکید بر اینکه اعضای شورای اسلامی شهر کنار مردم هستند نه مقابل آن ها، گفت: مسائل شهر زیاد است و ما در شورای اسلامی شهر برای حل آن‌ها وقت می‌گذاریم.

فقط در بعضی از ماه‌ها حقوقی را که باید به کارمندان شهرداری بدهیم و قسط وامی که برای ساخت قطارشهری گرفته شده، حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان است و چاره‌ای جز اولویت بندی برای اداره شهر نداریم.

برخی مشکلات به زودی حل می‌شود

شهردار منطقه یک نیز از حل وفصل برخی مشکلات بیان شده در این نشست در ماه‌های آینده خبر داد و گفت: برای راست گرد مجد به قرنی با معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری نامه نگاری شده و قرار است تا در صورت امکان املاک در مسیر تملک شود تا کارایی راست گرد افزایش پیدا کند. برای پمپ بنزین سعدآباد هم مشاور در حال تهیه طرح برای اصلاح هندسی ورودی و خروجی اش است.

کوروش باوندی ادامه داد: برای برداشتن دیوار اوقاف هم از سال ۱۳۸۶ پیگیر بودیم، اما مسئولان اوقاف هنوز برای برداشتن دیوار قانع نشده اند. زمین رهاشده اوقاف هم کاربری مسکونی، تجاری و آموزشی دارد و منتظریم تا این اداره برای دریافت پروانه اقدام کند تا سهم شهرداری از سرانه زمین آزاد شود که بتوانیم در آن فضای سبز طراحی و احداث کنیم.

وی با اشاره به اختصاص اعتبار مناسب برای آسفالت برخی معابر نیز بیان کرد: برای بولوار شهیدصادقی و شهیداسفندیانی مطالعات و تحقیقات پیاده روسازی انجام شده است که اگر در اعتبارات سال آینده پیش بینی شود، اقدامات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

در سال‌های ۱۳۹۹و۱۴۰۰ در معابر شهیدکلاهدوز، شهیدصادقی و شهیداسفندیانی اعتبارات آسفالت معابر تأمین شده و به زودی انجام‌ می‌شود. برای روکش و لکه گیری سال آینده اعتبار پیش بینی شده است و در صورت تأمین اعتبار عملیات آسفالت ریزی آغاز خواهد شد.

رئیس شورا‌های اجتماعی محلات نیز در واکنش به انتقاد برخی اعضای شورای اجتماعی محله برای تخصیص ندادن اعتبار به این شوراها، با اشاره به تغییر اختصاص بودجه به مصوبات شورای اجتماعی محله، بیان کرد: در شیوه نامه جدید شورا‌ها براساس نوع پروژه و مصوبه‌ای که دارند، از ما اعتبار می‌گیرند.

در گذشته این طور نبود و هر شورا به صورت ماهانه بودجه‌ای داشت که باید برای آن برنامه ریزی می‌کرد. در محله شهیدصادقی و منطقه یک هم وضعیت بر همین منوال است.

مرتضی دبیریان در ادامه از اجرای گام پنجم طرح «محله ما» در این محله خبر داد و گفت: در محلات منطقه یک، پیش از این دو گام از طرح «محله ما» اجرا و پروژه‌های آن به بهره برداری رسیده بود.

پای حرف مردم؛ از پیمانکاران شهرداری تا بانوان شهر

نشستن پای حرف مردم و شنیدن مشکلات و معضلات آن‌ها یکی از دغدغه‌های جدی شورای اسلامی شهر و مدیریت‌شهری مشهد است. شهردار مشهد دو روز پیش و پس از اعتراض پیمانکاران شهرداری به پرداخت‌نشدن مطالباتشان، پای حرف آن‌ها نشست و با تعیین کمیته‌ای برای پیگیری مطالبات پیمانکاران، اعلام کرد که پیگیری‌های لازم برای پرداخت این مطالبات آغاز شده است.

سیدعبدا... ارجائی در این نشست صمیمانه به پیمانکاران گفت که روند پرداختی‌ها آغاز شده است. میزان بدهی‌ها رقم شایان توجهی است، ولی جای نگرانی وجود ندارد و پرداخت می‌شود و ما محکم روی معوقات و پروژه‌هایی که چندبرابر بودجه شهرداری کلنگ خورده است، ایستاده ایم، وگرنه من آخرت خود را به‌خاطر شهرداری خراب نخواهم کرد و عطای این کار را به لقایش می‌بخشم.

شهردار مشهد همچنین وعده داد که در این دوره از شهرداری چنین مشکلاتی پیش نخواهد آمد.

وعده شهردار برای بوستان بانوان

شهردار مشهد همچنین در سحرگاه چهارهم دی‌ماه از قسمت ویژه بانوان بوستان ملت بازدید کرد تا از نزدیک در جریان مشکلات این بوستان قرار بگیرد. وی در حاشیه این بازدید از معاونت خدمات‌شهری و معاونت فرهنگی خواست که زیرنظر کمیسیون ورزش‌وجوانان و کمیسیون ویژه بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد، ظرف یک‌ماه آینده بسته اجرایی و فرهنگی برای فضا‌های ورزشی اختصاصی بانوان، چه از نظر بهسازی و چه از نظر توسعه‌ای، طراحی و تدوین کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->